Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

 

Regulamin organizacyjny

Regulamin organizacyjny Miejskiego Domu Kultury w Lubaczowie

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Podstawą prawną regulaminu Miejskiego Domu Kultury jest statut nadany Uchwałą Rady Miejskiej w Lubaczowie Nr 138/XVIII/2004 z dnia 26 marca 2004 roku.
  2. Regulamin organizacyjny określa strukturę organizacyjną Miejskiego Domu Kultury i podstawowe obowiązki służbowe pracowników na stanowiskach kierowniczych.
  3. Miejski Dom Kultury zwany dalej MDK ma swoją siedzibę w Lubaczowie przy ul. M. Konopnickiej 2.
  4. Podczas nieobecności Dyrektora zastępuje go Kierownik Administracyjno-Gospodarczy, lecz bez decyzji kadrowych i innych ważnych decyzji dotyczących działalności i funkcjonowania instytucji.

§ 2

Organizacja Miejskiego Domu Kultury

  1. Funkcjonowanie MDK opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności oraz indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
  2. Struktura organizacyjna oparta jest o stanowiska w trzech działach:

           - dział podstawowy (merytoryczny)

           - dział administracyjno-gospodarczy

           - dział księgowy

§ 3

Zakres działania Dyrektora

  1. Jako Dyrektor zakładu pracy organizuje jego pracę, kieruje bieżącymi sprawami MDK oraz reprezentuje go na zewnątrz.
  2. Wykonuje zadania wynikające z ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i innych ustaw oraz Statutu MDK, określających status Dyrektora.
  3. Przygotowuje plany działalności MDK oraz sprawozdania z ich wykonania.
  4. Nadzoruje prowadzenie spraw finansowo-księgowych MDK.
  5. Dyrektorowi podlegają wszystkie stanowiska pracy funkcjonujące w MDK.
  6. Udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego kompetencji.
  7. Zatwierdza regulaminy: płacowe, organizacyjne, pracy, funduszu socjalnego, dodatków specjalnych a także instrukcje finasową oraz zasady opłacania i korzystania z usług MDK.
  8. Wydaje w obowiązującym trybie instrukcje i zarządzenia wewnętrzne.
  9. Podejmuje działania w celu pozyskania dodatkowych dochodów.
  10. Pertraktuje z kontrahentami.
  11. Przygotowuje akcje promocyjne związane z działalnością MDK.
  12. Prowadzi stałą współpracę z ośrodkami kultury w powiecie, województwie, kraju i za granicą.
  13. Dysponuje majątkiem trwałym, środkami obrotowymi i funduszami w zakresie swoich kompetencji oraz uprawnień. Określa szczegółowy zakres czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla poszczególnych pracowników MDK.
  14. Przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski pracowników.
  15. Udziela urlopów pracownikom i zatwierdza roczne plany urlopowe.
  16. Podejmuje decyzje dotyczące skarg i wniosków zgłaszanych przez korzystających z usług i pomieszczeń MDK.
  17. Dyrektor MDK ponosi pełną odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych.
  18. Podejmuje decyzje w sprawach odpowiedzialności służbowej pracowników.

§ 4

Zakres działania działu podstawowego Głównego Księgowego

  1. Podlega bezpośrednio Dyrektorowi MDK.
  2. Prowadzi sprawy finasowo-księgowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Planuje przychody i koszty prowadzenia działalności oraz sporządza sprawozdania, plany finansowe.
  4. Przygotowuje faktury i rachunki do rozliczeń wewnętrznych i zewnętrznych.
  5. Sprawuje bezpośredni nadzór nad realizacją budżetu MDK.
  6. Sprawuje kompleksowy nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.
  7. Współpracuje ze Skarbnikiem Miasta Lubaczowa w sprawach dotyczących dotacji dla MDK.
  8. Wykonuje inne zadania powierzone mu przez Dyrektora MDK.
  9. Nadzoruje pracę kasjera.

§ 5

Podstawowe obowiązki służbowe pracownika na stanowisku kierowniczym

Na czele komórki organizacyjnej stoi kierownik, który kieruje jej pracą i odpowiada przed Dyrektorem za powierzony mu majątek, właściwą organizację pracy oraz należyte wykonywanie zadań objętych zakresem działania podporządkowanej mu komórki.

Do zadań kierownika należy:

  1. Organizowanie pracy swojego działu oraz jej usprawnianie.
  2. Wydawanie poleceń służbowych oraz nadzór nad właściwym spełnianiem obowiązków przez podległych sobie pracowników w zakresie zagadnień merytorycznych i dyscypliny pracy.
  3. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
  4. Przeprowadzanie postępowania wyjaśniającego w zakresie skarg i wniosków.
  5. Przygotowanie projektów zarządzeń Dyrektora w zakresie należącym do właściwej komórki organizacyjnej.
  6. Sporządzanie okresowych planów pracy oraz sprawozdań z działalności.
  7. Dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników.
  8. Udział w merytorycznych pracach danej komórki organizacyjnej zgodnie z indywidualnym zakresem czynności.
  9. Zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami i przekazywanie ich do wiadomości podległym pracownikom.
  10. Przestrzegania zasad oszczędnego i efektywnego gospodarowania.
  11. Organizowanie pracy kierowanej komórki organizacyjnej, ustalanie szczegółowych zakresów czynności i odpowiedzialności podległych pracowików i kontrola realizacji tych obowiązków.
  12. Informowanie i podejmowanie niezbednych przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w rocznym planie działalności MDK.
  13. Organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony informacji niejawnych.
  14. Właściwe planowanie wykorzystania urlopów wypoczynkowych pracowników i powierzenie wzajemnych zastępstw.
  15. Wykonywanie innych czynności zlecanych przez Dyrektora.

§ 6

Zakres działania działu podstawowego - merytorycznego

I.   Dział podstawowy - merytoryczny.

  1. Organizacja pracy w zespołach zainteresowań oraz zespołach amatorskiego ruchu artystycznego.
  2. Koordynacja, instruktaż i kontrola zajęć oraz sporządzanie ich harmonogramów.
  3. Realizacja zadań programowych wynikających z kalendarza imprez.
  4. Prowadzenie dokumentacji pracy (dzienniki zajęć zespołów, sprawozdawczość, kalendarz imprez).
  5. Rozbudzanie zainteresowań społeczeństwa w zakresie amatorskiego ruchu artystycznego, opieka merytoryczna, konsultacje instruktorskie.
  6. Opracowanie informacji dla prasy, radia, TV itp.
  7. Przygotowanie materiałów do wystaw organizowanych na terenie MDK i poza nim.
  8. Opracowanie materiałów popularyzujących działalność MDK (plakaty, informatory, foldery, afisze, ogłoszenia itp.).
  9. Współpraca z innymi ośrodkami kultury, instytucjami, klubami osiedlowymi, placówkami oświatowymi, innymi organizacjami w zakresie upowszechniania kultury.
  10. Sporządzanie analiz dotyczących działalności zespołów.
  11. Programowanie pracy w postaci sporządzania scenariuszy i planów imprez.
  12. Realizacja zadań programowych wynikających z planów i scenariuszy.
  13. Sporządzanie kalkulacji kosztów imprez.
  14. Organizacja imprez plenerowych i w pomieszczeniach zamkniętych.
  15. Przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  16. Obsługa wycieczek.
  17. Sporządzanie analiz dotyczących organizowania imprez.
  18. Organizowanie seansów filmowych - kino MDK.
  19. Prowadzenie obsługi imprez organizowanych przez inne podmioty.
  20. Organizowanie wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży - akcja "Zima w mieście" i "Lato w mieście".
  21. Organizowanie imprez (warsztaty, seminaria,prelekcje, pokazy) w ramach współpracy kultralnej.
  22. Sporządzanie wnisków o dofinansowanie imprez.
  23. Przygotowanie akcji promocyjnych i reklamowych związanych z działalnością MDK.
  24. Prowadzenie działalności kulturalnej w mieście Lubaczów:
  • organizacja czasu wolnego dla dzieci i młodzieży,
  • organizacja wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży,
  • organizacja imprez okolicznościowych i plenerowych,
  • sporządzanie harmonogramu zajęć,
  • prowadzenie i organizacja form aktywnego wypoczynku dla dorosłych.

II.    Dział księgowości:

       Dział zajmuje się obsługą finasowo-księgową. Kieruje nim główny księgowy, który podlega bezpośrednio dyrektorowi. Do zadań działu należy:

  1. Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych.
  2. Przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg i dokumentów oraz środków pieniężnych.
  3. Opracowanie projektów planu finasowego.
  4. Sporządzanie sprawozdań i analiz ekonomiczno-finansowych.
  5. Kontrolowanie gospodarki materiałowej.
  6. Prowadzenie finansowej kontroli wewnętrznej.
  7. Przekładanie Dyrektorowi okresowych analiz dotyczących realizacji planu finansowego.
  8. Opiniowanie sprawozdań i analiz dotyczących spraw finansowych sporządzanych przez inne komórki organizacyjne.
  9. Sporządzanie list: płac i wynagrodzeń oraz innych świadczeń pieniężnych dla pracowników.
  10. Prowadzenie obsługi kasowej: sprzedaż biletów, pobieranie opłat, prowadzenie dokumentacji kasowej, bieżących rozliczeń rachunków.
  11. Załatwianie spraw ubezpieczeniowych i rentowych, wnisków o emeryturę oraz wydawanie zaświadczeń w związku z zatrudnieniem.
  12. Prowadzenie i nadzór księgowania i fakturowania.
  13. Opracowanie i wdrażanie w MDK insrukcji finansowej.

III.  Dział administracyjno - gospodarczy

      Do zadań działu należy:

  1. Prowadzenie akt osobowych pracowników.
  2. Załatwianie formalności związanych z przyjmowaniem, awansowaniem, przeszeregowaniem, przeniesieniem, zwalnianiem, odznaczaniem, nagradzaniem i karaniem pracowników.
  3. Prowadzenie kart ewidencji personalnej, list obecności, rocznych kart obecności, rocznych planów urlopów, imiennych wykazów pracowników w poszczególnych działach, ewidencji nieobecności w godzinach służbowych.
  4. Wydawanie świadectw pracy.
  5. Sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących zatrudnienia.
  6. Przygotowanie załączników do listy płac.
  7. Prowadzenie archiwum.
  8. Prowadzenie spraw socjalno-bytowych zgodnie z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
  9. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  10. Prowadzenie gospodarki materiałowej (zaopatrywanie placówek w sprzęt, materiały biurowe, środki czystości, odzież ochronną, obuwie robocze, kontrola ich wykorzystania).
  11. Nadzór nad utrzymaniem czystości obiektu, obejścia, pomieszczeń administracyjnych, konserwacja obiektu.
  12. Nadzór nad zabezpieczeniem pomieszczeń MDK.
  13. Nadzór nad pracownikami obsługi.
  14. Przeprowadzanie i nadzór nad remontami (prowadzenie dokumentacji remontowej).
  15. Nadzór nad zabezpieczeniem właściwej ochrony p.poż. i odpowiednich waruków BHP, współpraca z inspektorem BHP.
  16. Przeprowadzanie inwentaryzacji.
  17. Prowadzenie dokumentacji w zakresie ustawy o zamówieniach publicznych (przygotowanie przetargów, prowadzenie rejestru, sporządzanie sprawozdań).
  18. Kontrola przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych przez wszystkie działy MDK.
  19. Zaopatrywanie imprez w sprzęt oświetleniowy i nagłaśniajacy oraz inny według doraźnych potrzeb.
  20. Zabezpieczenie imprez zgodnie z wymogami wynikających z przepisów BHP.

            Sekretariat

            Do zadań sekretariatu należy:

     21. Przyjmowanie, ewidencjonowanie skarg i wniosków oraz przestrzeganie terminowości w ich załatwianiu.

     22. Rejestracja korespondencji wpływającej i wychodzącej, przedkładanie Dyrektorowi placówki ( z zachowaniem jej poufności i nie udostępnianie osobm trzecim).

     23. Sporządzanie maszynopisów.

     24. Prowadzenie kartoteki znaczków pocztowych ( wysyłanie i ewidencjonowanie korespondencji pocztowej).

     25. Załatwianie spraw związanych z wyjazdami służbowymi ( rezerwacje, delegacje ).

     26. Obsługa narad, konferencji itp.

     27. Pomoc  w rozprowadzaniu biletów, zbieranie zamówień na spektakle.

     28. Rzetelna informacja o imprezach.

     29. Sporządzanie umów, umów zleceń, umów o dzieło oraz prowadzenie rejestrów umów.

     30. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.

IV.       Tryb pracy Miejskiego Domu Kultury

  1. Pracownik prowadzi sprawy zgodnie z nadanym mu zakresem czynności.
  2. Pracownicy MDK zobowiązani są do wykonywania zadań wynikających z bieżących poleceń służbowych przełożonego.
  3. Pracownicy MDK wykonując swoje zadania zobowiązani są do ścisłej współpracy między sobą.
  4. Wszyscy pracownicy MDK składają na piśmie deklarację o odpowiedzialności materialnej za powierzone mu mienie.
  5. Czas pracy pracowników wynosi 40 godzin tygodniowo.
  6. Pracownik obowiązany jest do potwierdzenia na liście obecności fakt punktualnego przyjścia do pracy.
  7. Za nieprzestrzeganie przez pracowników MDK ustalonego porządku i dyscypliny pracy, regulaminu pracy, zakresu czynności, przepisów BHP i P. poż. stosuje się kary zgodnie z kodeksem pracy.

V.       Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy regulamin Miejskiego Domu Kultury regulują całość przepisów i postanowień regulujących organizację wewnętrznych i szczegółowy zakres działania o ile przepisy w tym względzie nie będą stanowić inaczej.
  2. Na podstawie niniejszego regulaminu organizacji wewnętrznej i ramowego działania MDK Dyrektor opracowuje szczegółowe zakresy czynności wszystkim pracownikom na stanowiskach samodzielnych.
  3. Regulamin niniejszy może być zmieniony w trybie określonym dla jego ustalenia przez Dyrektora MDK w Lubaczowie.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Dyrektora MDK w Lubaczowie.

Informacje

Liczba wyświetleń: 1198
Utworzono dnia: 19.01.2021
Dokument wprowadził:
Janusz Potoczny
Dokument opublikował:
Janusz Potoczny
Dokument wytworzył:
Dyrektor MDK
Podmiot udostępniający informację:
Miejski Dom Kultury w Lubaczwie

Historia publikacji

  • 01.02.2021 12:08, Administrator
    Edycja strony: Regulamin organizacyjny
  • 01.02.2021 11:58, Administrator
    Edycja strony: Regulamin organizacyjny
  • 01.02.2021 11:55, Administrator
    Edycja strony: Regulamin organizacyjny